четверг, 11 апреля 2013 г.

Тема 5. Інформація та інформатика. (Повторення) 3 клас Тип уроку: оновлення знань. Мета: Навчальна: формувати інформаційно-комунікаційну компетентність молодших школярів, розширити уявлення про інформацію та інформатику; закріпити знання про основні положення з техніки безпеки під час роботи з комп’ютером та правила поведінки у комп’ютерному класі. Вчити виконувати програму Геометрична мозаїка. Виховна: виховувати інформаційну культуру, інтерес до інформатики. Основні завдання психосоціального розвитку: Розвивати загальнонавчальні уміння і навички, логічне мислення, зосередженість, пізнавальні процеси пам'ять. Формувати здоров’язберігаючу та інформаційну компетентність. Передбачувані результати: Знати: поняття інформації та інформатики, правила поведінки і техніки безпеки при роботі з комп’ютером; Вміти: виконувати програму Геометрична мозаїка, працювати з комп’ютером. Цінувати: здоров’я, працелюбність, інформаційну культуру, толерантне ставлення до товаришів, знання, час. Організація навчальної діяльності: 1. Загальні методи навчання: демонстративний, діалогічний, евристичний, програмовий, інтерактивні. 2. Методи викладання: стимулюючий, спонукальний, пояснювальний, інструктивний. 3.Методи виявлення знань учнів: усний, програмований. 4. Форми організації навчального процесу: фронтальна, індивідуальна. 5. Методи роботи учнів: виконавський, пошуковий, творчий, інтерактивні 6. Етапи виявлення знань: усне, фронтальне, індивідуальне, самовиявлення. Структура уроку (40хв) І. Етап орієнтації. (1хв) ІІ. Повторення вивченого матеріалу. (5хв) ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.(1хв) ІV. Осмислення матеріалу (8хв) V. Фізкультхвилинка. (1хв) VІ. Закріплення знань.(5хв) VІІ. Робота за комп’ютером. (8хв) VІІІ. Релаксація (1хв) ІХ. Продовження роботи на комп’ютері.(7хв) Х. Підсумок уроку. (2хв) ХІ. Рефлексія (1хв) Хід уроку І Етап орієнтації. Ось і дзвоник пролунав, На урок Сходинки до інформатики Нас усіх позвав. То ж часу дарма не гаймо. До роботи приступаймо ІІ. Повторення вивченого матеріалу. 1. Повторення правил з техніки безпеки. Обговорення ситуацій: • Займаючи робочі місця за комп’ютером , Андрійко і Миколка «пробивали» собі дорогу, розштовхуючи усіх ліктями. Забігши до кабінету інформатики, увімкнули собі комп’ютери і, не знаючи, чим треба буде займатися на уроці, почали підряд натискати на всі клавіші. – Як ви думаєте, чи правильно вчинили діти? Які правила з техніки безпеки вони порушили? – Яких ще правил ми повинні дотримуватись у комп’ютерному кабінеті? 2. Мозкова атака. – Пригадайте, що таке операційна система? – Що таке вікно? – Які ви знаєте кнопки керування вікном? 3. Актуалізація знань. – Діти, з якою метою ви ходите в школу? – Які органи чуття вам допомагають здобувати знання? – Як можна назвати те, що ми сприймаємо? ІІІ. Повідомлення теми уроку. – Так, це інформація. Сьогодні ми пригадаємо, що ми називаємо інформацією, як людина сприймає інформацію, як називається наука, яка вивчає питання про пошук, збереження, обробку, розповсюдження і використання інформації. ІV. Осмислення матеріалу. – Діти, давайте покличемо для розв’язання наших навчальних задач учнів, які працюють у групі довідкове бюро. Повідомте нам, що означає слово «інформація»? (Повідомлення раніше підготовлених дітей) – Слово «інформація» походить від слова information, яке має декілька значень: роз’яснення, витлумачення, представлення, ознайомлення, просвіта. – Тепер давайте заглянемо до нашого підручника с.12 і спробуємо пригадати, що таке інформація. Робота з підручником. – Читаємо ланцюжком статтю підручника. – Отже, що ми називаємо інформацією? – Що таке інформатика? V. Фізкультхвилинка Вчитель (Учні) Трава низенька-низенька. (Роблять присідання.) Дерева високі-високі.( Піднімають руки вгору.) Вітер дерева колише-гойдає.( Обертаються.) То направо, то наліво нахиляє.( Нахиляються вправо, вліво.) То вгору, то назад.( Потягуються вгору, назад.) То вниз нагинає.( Нахиляється вперед.) Птахи летять-відлітають.( Махають руками-«крильми».) А учні тихенько за парти сідають.( Сідають за парти.) VІ. Закріплення знань учнів. 1. Гра «Так чи ні?» – Людина отримує інформацію за допомогою 5 органів чуття: зору, дотику, смаку, нюху, слуху. (Так.) – Назвіть, за допомогою яких органів чуття людина сприймає: Гавкіт собаки ? Захід сонця? Смак солодощів? Предмети в темряві? Пахощі квітів? 2. Завдання для розумників і розумниць. ( Підручник с. 13) VІІ. Робота за комп’ютером. Програма «Геометрична мозаїка» – Складіть квадратики на лівому полі, їх можна по одному перетягувати з правого поля на ліве. Розміщуйте квадратики так, щоб кольори сусідніх трикутників співпадали. Квадратик, що був поставлений неправильно, повернеться назад на праве поле. Коли всі квадратики стоятимуть на лівому полі, гру буде виграно. VІІІ. Релаксація. 1. Швидко покліпати очима, заплющити очі та посидіти спокійно, повільно рахуючи до 5. Повторити 4 -5 разів. 2. Міцно замружити очі. Порахувати до 3, відкрити очі та подивитися вдалечінь. Порахувати до 5. Повторити 4 – 5 разів. 3. У середньому темпі проробити 3 – 4 кругових рухів очима в правий бік, стільки ж само - у лівий. Розслабивши очні м’язи, подивитися вдалечінь – на рахунок 1 – 6. Повторити 1 – 2 рази. 4. Витягнути руку вперед. Подивитися на вказівний палець витягнутої руки на рахунок 1 – 4. Потім перенести погляд вдалечінь на рахунок 1 – 6. Повторити 4 – 5 разів. ІХ. Продовження роботи за комп’ютером. Х. Підсумок уроку. Гра «Інтерв’ю» – Що ми сьогодні пригадали на уроці? ХІ. Рефлексія. – Що вам сподобалося на уроці, а що ні? Ось і пролунав дзвінок – Закінчився наш урок. За роботу по заслузі Щиро дякую вам , друзі!

Комментариев нет:

Отправить комментарий